så nära får ingen gå

Alltså SHIT! Jag kollar igenom min bilddagbok (asbra underhållning) och fan vad jag skrev. Fan vad jag skrev dikter! Jag typ levde för poesin då, speciellt 2007. Shit, vad sick. Jag skriver typ INGENTING nu. 

jag hör hur din röst spricker när du talar om henne
hur det inte riktigt längre går att prata om
jag ser hur du blinkar frenetiskt och du pillar på dina nagelband
hon hade en grön halsduk
jag vet jag brukade få vara med ibland och
dina ögon lyste lika gröna ikapp när hon log och
du kunde aldrig hålla dina fingrar ifrån henne
du brukade kupa din hand runt hennes nacke
ibland försökte du få med gröna halsduken hem
så att du inte skulle sakna henne på natten och
jag hör hur din röst spricker ikapp med
ditt hjärta jag känner det
jag har försökt kupa min hand runt din nacke men
min är för liten och
jag har köpt tiotusen gröna halsdukar
alla ligger tårdränkta under min säng
jag tror du hoppar snart av trasiga stämband och krossade drömmar
gör dig inget besvär att fråga mig




Kommentarer
Postat av: louise

du skriver så fint, underbart

2011-08-01 @ 23:54:37
URL: http://ringthealarm,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0